Exempel på några case som genomförts genom åren
Payair
Payair utvecklar mobila betalningstjänster för smartphone-användare och växer snabbt på en marknad som alla inser kommer att bli gigantisk men som fortfarande är under utveckling. För att bli ”det självklara valet” för både konsumenter och handelns aktörer identifierade Payair PR som ett viktigt vapen i arbetet med att bygga och stärka varumärket med rätt budskap, presentera sina lösningar så att marknaden förstår dem och deras värde, och positionera sig rätt hos både samarbetspartners, leverantörer och konsumenter.
​
Payair fick under vårt samarbete hjälp med både PR och marknadsföring, det senare som inhyrd marknadsstöd under större delen av 2012. Arbetet bestod av att kommunicera med marknaden på rätt sätt; att ta fram budskap för all extern skriftlig kommunikation till PR-aktiviteter så som pressmeddelanden, intervjumöjligheter, person-PR, evenemang samt talarmöjligheter. Arbetet var mycket lyckat och Payair fick stor uppmärksamhet i media.
​
PowerCell Sweden AB
PowerCell Sweden är Nordens ledande bränslecellsbolag, som utvecklar och producerar miljövänliga elkraftsystem för stationära och mobila kundapplikationer. PowerCell Sweden AB (publ) är listat på First North vid Nasdaq Stockholm och är en industriell spin-out från Volvokoncernen. Under perioden 2013 till 2016 tog PowerCell hjälp för sitt globala PR- och marknadsarbete, vilket bland annat resulterade i hundratals artiklar varje år i främst internationell fackpress som stöd för namn- och produktkännedom, varumärkesbyggandet, marknadsacceptansen och försäljningen.
PowerCell börsintroducerades på First North vid Nasdaq Stockholm hösten 2014. Inför denna börsintroduktion agerade WIDING Communications rådgivare och ansvarade för all finansiell kommunikation före, under och strax efter IPO.
​
Lektion.se
Lektion.se är Sveriges största mötesplats för skolpersonal. Några gånger per år genomför de en undersökning bland lärare och övrig personal inom skolväsendet i Sverige - Lärarbarometern. I våras genomförde vi tillsammans ett projekt för att lyfta fram de intressanta resultaten i media. Nyheterna fick ett stort genomslag i media; TV, radio och Sveriges största tidningar.
​
​
Åbro Bryggeri
Åbro Bryggeri är Sveriges största familjebryggeri; ett lönsamt, populärt och modernt bryggeri med en känd produktportfölj innehållande öl, bordsvatten, vin och cider. Åbro Bryggeri har de senaste två åren anlitat Caprivi PR för sin PR, i huvudsak för två större projekt: SM i hembrygd öl samt lanseringen av Bryggmästarens Bröd.
​
Åbro Bryggeri har sponsrat SM i hembrygd öl de senaste två åren där Åbros bryggmästare Lennarth Anemyr sitter i juryn. De segrande hemmabryggarna får brygga 30 000 liter av sitt vinnaröl på Åbro Bryggeri i Vimmerby och se det bli lanserat på restauranger och Systembolaget. Med Caprivi PRs hjälp har tävlingen blivit en succé och uppmärksamheten kring det vinnande bidraget stort.
​
Åbro lanserade sommaren 2015 Bryggmästarens Bröd, ett vörtbröd som baseras på den kvalitetsvört som används i tillverkningen av bryggeriets premiumöl Bryggmästarens Premium Gold. Lanseringen blev en succé och den mediala uppmärksamheten stor, med en mängd positiva artiklar i fack- och dagspress.